widok mobilny widok komputerowy

Magiczne Wrota

Menu

Pierwsze kroki

Załóż bezpłatne konto, zobacz jakie to proste!

2019-02-25

Relaks - remedium na stres

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Relaks - remedium na stres"



Jak wygląda Twój zwykły dzień? Wstajesz rano i biegiem się zbierasz, wypijasz kawę, może coś przekąsisz albo i nie. Biegniesz do pracy, w której wszystko jest na już i teraz. Uczysz się nowych rzeczy, robisz kilka projektów w jednej chwili i w międzyczasie wykłócasz się ze wszystkimi o wszystko. Wracasz do domu - obiad, sprzątanie, kolacja, trochę telewizji i spać. Przychodzi weekend. Czujesz, że padasz i może właśnie teraz uda Ci się odpocząć. Po czym sprzątasz, gotujesz, przesadzasz rośliny, robisz pranie z całego tygodnia, pędzisz do sklepu, oglądasz telewizję i... weekend się skończył. Czujesz się coraz bardziej zmęczona tym wszystkim. Chcesz odpocząć, ale myśli cały czas wirują. Włącza się wewnętrzny krytyk, przypominacz złych sytuacji, poczucie winy, że nic nie robisz. Tempo obecnego życia jest o wiele większe niż kiedyś. Są duże oczekiwania i wymagania. Pomyśl. Jeszcze kilka lat temu dziecko po przyjściu ze szkoły szło z przyjaciółmi pochodzić pod domem, pograć, pogadać czy zwyczajnie pobawić się na trawie. Teraz wymagania urosły i dziecko idzie na zajęcia z baletu, nauki gry na pianinie i języka japońskiego. Trochę się w tym wszystkim zatraciliśmy i nie umiemy cieszyć się chwilą obecną. Nie umiemy znaleźć spokoju i relaksu.

Jak zauważyć, że dopadł nas stres? Spróbuj zatrzymać się na chwilę w całej tej gonitwie i przyjrzeć się swojemu życiu. Tylko znajdź na to czas i bądź ze sobą szczera. Pomyśl jak wygląda Twój zwykły dzień. Czy potrafisz zatrzymać się, aby cieszyć życiem i tym co masz? Czy w każdej chwili (może nawet teraz, kiedy o tym myślisz) myśli się kłębią i zaczynasz się denerwować? Każda osoba może inaczej zareagować na stres. Jedni zaczną podjadać - zajadać swoje troski. Inni mogą przez niego nie móc kompletnie nic zjeść. Kiedy indziej mogą pojawić się problemy żołądkowe, bezsenność, nerwobóle czy skurcze mięśni. Krótki stres może być dla nas motywujący, dodawać adrenaliny i pobudzać. Jednak długotrwały stres niestety zawsze działa na nas niszcząco.

Co więc zrobić żeby uwolnić się od stresu? Na początek należy przyjrzeć się swojemu problemowi - zauważyć w jakich sytuacjach bardziej się stresujemy, a w jakich mniej. Czy jest coś, co go jeszcze dodatkowo napędza? Kiedy już nad tym pomyśli, to następnie należy zaaplikować "cudowne lekarstwo" - jest nim relaks. Nie jest to drogi specyfik, wymaga jedynie trochę czasu i systematyczności. Może je stosować każdy, a jedynym skutkiem ubocznym jest bycie zrelaksowanym. Brzmi świetnie lub niewiarygodnie? Poczekaj, spróbuj i zobaczysz jak prędko nauczysz się korzystać z tego lekarstwa.

Każdy relaksuje się inaczej. To, co dla jednego może być stanem największego zrelaksowania, drugą osobę może denerwować. Przykładowo jedna osoba na masaż pleców zareaguje bardzo pozytywnie, wręcz rozpuści się z przyjemności, a druga będzie się denerwowała, nic się jej nie będzie podobało i jedyne o czym będzie myśleć, to "ile jeszcze czasu do końca?". Nie nastawiaj się więc, że dany sposób jest odpowiedni dla Ciebie i musi Cię zrelaksować. Popróbuj, poszukaj i poznaj siebie samą.

Wszystkie próby odnalezienia swojego idealnego relaksu - rozpocznij od uspokojenia swojego oddechu. Zwykle oddychamy na tak zwanym ,,automacie". Nie zastanawiamy się nad tym, tylko po prostu to robimy. Postaraj się zauważyć jak normalnie oddychasz. W różnych sytuacjach zatrzymaj się i poczekaj. Czy oddech jest szybki, czy powolny, jak dużo powietrza łapiesz? Naucz się oddychać. Znajdź sposób na oddychanie dla siebie. Dopasuj je do siebie. Na początek spróbuj oddychać na zasadzie 4 razy 3 sekundy. Polega to na tym, że przy oddychaniu musimy wykonać 4 czynności: wdychanie powietrza, zatrzymanie się, wydychanie powietrza, zatrzymanie się. Niech każda ta czynność trwa po 3 sekundy. Spróbuj dopasować tym ćwiczeniem oddech do siebie. Może musisz wstrzymywać oddech przez 2 sekundy albo wydychać przez 4 sekundy. Następnie w każdej stresującej sytuacji wykonuj to ćwiczenie oddechowe.

Po drugie wykonuj zawsze tylko jedną czynność naraz. Jest to bardzo trudne zadanie. Żyjemy w czasach, gdy przez brak czasu robimy wszystko jednocześnie. Obierasz ziemniaki, odrabiasz z dzieckiem zadanie domowe, a w głowie robisz listę zakupów. W międzyczasie oglądasz telewizję, bo zawsze pojawi się coś ciekawego. Skup się na jednej rzeczy. Jak gotujesz, to rób tylko tą jedną czynność. Jak z kimś rozmawiasz, to skup się tylko na tym. Na początku zacznij od kilku czynności dziennie, na których się w całości skupisz. Na przykład śniadanie, wyjście z psem, czytanie książki z dzieckiem. Z biegiem czasu uda Ci się coraz bardziej skupiać tylko na jednym. Dzięki temu poczujesz przyjemność z danej chwili, podelektujesz się nią, poczujesz zapach i smak. Skupiając się tylko na jednym możesz popełnić mniej błędów, zrobić coś lepiej i szybciej, a przy okazji dbać o higienę swojego umysłu.

Zmieniaj coś w swoim życiu, nawet małe drobiazgi. Codziennie robisz to samo, idziesz tą samą drogą, kupujesz te same rzeczy, ubierasz te same zestawy ubrań. Poeksperymentuj. Wybierz inną ścieżkę, nawet jeżeli będziesz dłużej iść. Kup coś innego, chociaż może Ci nie posmakować. Załóż coś niepasującego lub w mocnym kolorze. Dzięki temu bardziej skupisz się na danej chwili. Będzie ona czymś nowym i nieznanym dla ciebie. Nie będziesz dzięki temu żyć na autopilocie, lecz zadecydujesz o własnym życiu.

No i jedno z ważniejszych - znajdź swój sposób na relaks. Może to być masaż. Masaż nie musi być jednak drogi. Wystarczy w internecie znaleźć techniki automasażu na przykład twarzy. Być może Twój partner okaże się też świetnym (i darmowym) masażystą. Wychodź na zewnątrz. Pójdź na tańce, siłownię lub do lasu. Poleż na kocu w parku, pochodź po polanach lub połóż się na piasku. Przyszykuj dla siebie kąpiel z bąbelkami lub wyjedź na weekend. Przygotuj swoją muzykę - zarówno taką spokojną i uspokajającą, jak też energetyczną i dodającą życia. W zależności od potrzeb słuchaj tej playlisty. Przy tej energicznej nie zapomnij śpiewać i tańczyć! Śmiej się, maluj, baw, tańcz i ćwicz. Rób to, co sprawia Ci przyjemność! Relaksuj się przy tym i świadomie żyj. Poświęcając czas samej sobie - nie marnujesz go, lecz inwestujesz w dobre, świadome i szczęśliwe życie.


Obsługiwane formy płatności

Zapłać gotówką i rozmawiaj bez limitów

Szukaj eksperta

Ciekawostki


Autorstwa: Tarocistka Irena


Przesłanie dnia

Pani Pioruna _ Czas zman

Może seria olśnieni, przejawów intuicji, rozmów, przemyśleń pełnych refleksji i mądrości wpłynie na Twoją moc dokonania zmian. Może osoba, która pojawi się w Twoi życiu sprawi, że zechcesz zmienić. Wszystko co możesz, albo dużo więcej, a może wszystko. Może masz pomysł, który zmieni wszystko, jak grom z jasnego nieba. Nie opieraj się zmianom. Przyjmij wielkie zmiany. Jeżeli zmiany decydują za ciebie i nie są przez Ciebie akceptowane, zastosuj Prawo Braku Sprzeciwu. Tak jest teraz dobrze, a czas minie jak burza, po której zaświeci słońce i wtedy zobaczysz słuszność tych przemian. Inspiracja: Mądrość Ukrytych Królestw

Autorstwa: Tamita

<
Zaloguj się Rozmowa bez rejestracji