Jak urządzić miejsce pracy, aby pomóc swojej karierze?

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Jak urządzić miejsce pracy, aby pomóc swojej karierze?"

Poszukując pracy dla siebie zwracamy uwagę na wiele istotnych informacji. Sprawdzamy lokalizację, czytamy opinie i bliżej przyglądamy się panującym w firmie warunkom. Jak już odnajdziemy właściwą dla siebie ofertę i otrzymamy zatrudnienie, to możemy śmiało powiedzieć, że pierwszy sukces już został osiągnięty. Teraz przychodzi czas na aklimatyzację - poznanie ludzi wokół i odnalezienie się w nowej przestrzeni. Każdy z nas pragnie szybko poczuć się dobrze i pewnie w swoim miejscu pracy. Spędzamy tam długie godziny swojego życia, niekiedy tyle samo, co w domu. Warto więc zadbać o przestrzeń, aby nam sprzyjała pod każdym względem. Jak urządzić swoje miejsce pracy, aby dopomóc rozwojowi kariery? Z odpowiedzią może nam przyjść nauka Feng Shui. Poniższy artykuł kierowany jest do osób, które prowadzą własną działalność lub mogą mieć wpływ na urządzenie przestrzeni pracy. Nawet, kiedy nie mówimy o tym głośno, to każdy z nas pragnie piąć się po szczeblach kariery. Pragniemy szacunku, lepszych zarobków i możliwości realizacji naszych umiejętności. Niezbędna jest przy tym nasza pracowitość, wytrwałość i skrupulatność. Mało z nas jednak wie o tym, że w rozwoju kariery oraz zarabianiu większych pieniędzy może pomóc także odpowiednie zagospodarowanie miejsca pracy. Zasady Feng Shui stosowane są od czasów starożytnych. Jest to chińska praktyka, która na ogół kojarzy się nam jedynie z zagospodarowaniem mieszkania, lecz niesłusznie. Dlaczego nie wykorzystać tych zasad w pracy? W końcu przebywamy tam wiele długich godzin, niekiedy podobną ilość , co we własnym mieszkaniu. Warto więc skorzystać z wiedzy zagranicznych przyjaciół i nieco ujarzmić przestrzeń w pracy. Sprawmy, aby stała się dla nas przyjazna. Po pierwsze wybierając firmę lub lokal na własną działalność warto wybrać ten, którego okna skierowane są na południe, a także na południowy zachód. Wiadomo, nie zawsze jest to możliwe, lecz jeśli masz wybór - poważnie weź tę kwestię pod uwagę. Oczywiście może być tak, że niekiedy warunki przedstawiane w firmie będą tak korzystne, że zapomnimy nawet spojrzeć w jaką stronę są skierowane okna. Jeżeli jednak uda nam się i okna wychodzą na południe lub południowy zachód, to należy wiedzieć, że kierunki te są utożsamiane ze sławą i bogactwem, natomiast praca w takich budynkach jest o wiele bardziej wydajna. Po drugie im wyższe piętro, na którym znajduje się firma - tym lepiej. Energia wyższych pięter zawsze będzie nam pomagać, ponieważ według Fenf Shui - im wyżej się znajdujemy, tym energia jest silniejsza. Czujemy się ponad innymi i wznosimy się ponad prozę życia. Możemy rozwinąć skrzydła naszej kariery. Zwróćcie uwagę, że często firmy należące do najbogatszych osób znajdują się właśnie na ostatnich piętrach wieżowców. Dobrze jest ustawić swoje miejsce pracy po stronie wschodniej. Zapewnia to bowiem najlepsze skupienie. Biurko nie powinno stać tyłem do drzwi. Najlepiej jest jak stoi ono w sporej odległości od wejścia, a za nim znajduje się tylko ściana. Pomoże to nie tylko w skupieniu swoich myśli, lecz rozbudzi również naszą kreatywność. Dodatkowo czujemy, że mamy kontrolę nad otoczeniem. Nie odwracamy się nerwowo za każdym razem, gdy ktoś wchodzi, wystarczy, że lekko zerkniemy. Pracownik tak usadowiony sprawia wrażenie bardziej kompetentnego i pracowitego. Odwracając się przy każdym hałasie tworzysz obraz osoby, która jest nerwowa i nieskupiona na pracy. Nikt z nas przecież nie chciałby sprawiać wrażenia osoby niekompetentnej. Biurko powinno być wykonane z drewna, lub przynajmniej mieć jego kolor. Rogi powinny być zaokrąglone. Można również wybrać model okrągłego blatu. Modne metalowe i szklane blaty tak na prawdę nie są wskazane w biurach. Feng Shui zawsze kieruje ku równowadze i matce naturze - drewno stanie się najlepszym wyborem. Miejsce pracy powinno być uporządkowane i czyste. Należy pozbyć się wszystkich niepotrzebnych elementów, które tylko zakłócają naszą energię. Jeżeli masz coś połamanego czy popsutego, to nie zostawiaj tego w szafce na później, tylko od razu wyrzuć lub napraw. Niech te przedmioty nie odbierają Ci energii do działania. Połóż na biurku roślinkę, dodatki wybieraj w kolorze czerwonym i żółtym. Pomogą Ci one zdobyć uznanie swojego otoczenia, a także spowodować dobre stosunki z osobami ze swojego zespołu, a nawet z szefem. Zwróć też uwagę na otoczenie miejsca pracy. Jeżeli zobaczysz zdrowe rośliny, piękne stare drzewa, śpiewające ptaki, fruwające motyle to znaczy, że jesteś w miejscu wypełnionym dobrą energią. Jeżeli natomiast ujrzysz jedynie uschnięte lub zgniłe rośliny, komary i muchy, to uważaj, gdyż jest to złym zwiastunem energetycznym. Zadbaj wtedy bardziej o samo stanowisko, bierz ze sobą odpowiednie amulety, tak żeby zniwelować złe działanie tej energii na Ciebie. Wiedząc jak zadbać o samo miejsce pracy nie zostaje nic innego jak ciężka praca. Samo odpowiednie ustawienie przedmiotów nie będzie wystarczające, aby osiągnąć sukces. Nie zapominaj o tym. I najważniejsze - ciesz się swoją pracą. W końcu to spora część Twojego życia, niech nie będzie więc tylko smutnym obowiązkiem. Kiedy pragniesz bliżej poznać wiedzę z zakresu Feng Shui, amuletów, talizmanów i innych sposobów na rozwój kariery zawodowej - zapytaj o poradę naszych Ekspertów :)